לפיד: "השוויון בנטל לא יהיה על השולחן שלנו יותר"

"יש אינספור דוגמאות, שניתן להיות גם דתי מאוד וגם משכיל, הרמב"ם היה רופא. השכלה היא דבר טוב, התחלנו מהלך של לימודי ליבה ונמשיך אותו לכשנהיה בשלטון"
דוד לזר 14 Comment on לפיד: "השוויון בנטל לא יהיה על השולחן שלנו יותר"

יאיר לפיד מבהיר היום כי במידה והוא יהיה בממשלה הבאה, הרי שנושא השוויון בנטל לא יעלה בשום צורה על סדר היום, ומנגד הוא ימשיך לקדם את לימודי הליבה במגזר החרדי • מפתיע: "לימוד תורה וגמרא הוא גם השכלה" • צפו

צילום: Hadas Parush/Flash90
"יש אינספור דוגמאות, שניתן להיות גם דתי מאוד וגם משכיל, הרמב"ם היה רופא. השכלה היא דבר טוב, התחלנו מהלך של לימודי ליבה ונמשיך אותו לכשנהיה בשלטון"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד קיים היום (שני) 'צ'ט לייב' עם גולשים ברשת החברתית, שם הוא נשאל מספר פעמים על יחסיו עם החרדים ועל סוגיות השוויון בנטל ולימודי הליבה.

לאחר שהוא הבהיר כי בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה, חזר לפיד על סדרת המשפטים שלו על החרדים, "אני לא שונא אותם, רק רצינו לסייע להם להשתלב ולהביא צדק לאלו שכן נותנים למדינה", כמו"כ, הוא הוסיף כי "אכן נאמרו דיבורים לא ראויים בשני הצדדים".

אבל מה שכן היה מעניין בתשובותיו של לפיד, היו כוונותיו לעתיד, ועליהם הוא נשאל: האם אתה מוכן לוותר על ערכיך ולשבת יחד בממשלה עם החרדים?

"אני לא צריך לוותר על ערכי", השיב, "אני לא פוסל ישיבה או הדברות עם שום חברה בישראל", הבהיר, "השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר, כעת הוא נמצא בבג"צ ואקבל כל מה שבג"צ יקבע, בין אם הוא יקבל את העמדה שלנו ובין אם הוא יקבל את המתווה של הממשלה הנוכחית. הנושא לא יהיה על השולחן שלנו אם נרכיב את הממשלה הבאה", אמר לפיד נחרצות.

בנוסף, הוא השיב לחרדי ששאל אותו על קידום תעסוקה לחרדים: "אולי זה יפתיע אותך לשמוע את זה ממני, אבל אם למדת תורה וגמרא אתה לא חסר השכלה, יש לך השכלה מסוג אחד, אבל אתה צריך ללמוד גם מתמטיקה ואנגלית בכדי שתוכל לפרנס את משפחתך, אני רוצה שתרוויח 20-30 אלף שקל בחודש בהייטק ולא שתלך לעבוד במקום נמוך".

עוד הוא הוסיף בנושא: "יש אינספור דוגמאות, שניתן להיות גם דתי מאוד וגם משכיל, הרמב"ם היה רופא. השכלה היא דבר טוב, התחלנו מהלך של לימודי ליבה ונמשיך אותו לכשנהיה בשלטון", הבטיח לפיד.

גולש חרדי שאל אותו על תופעת הקיצונים במגזר החרדי, שמתנכלים לחיילים חרדים: "צריך להילחם בתופעה המכוערת הזו, זו הפרה על החוק, חייל חרדי במדים שחוזר הביתה אחרי שהגן על עם ישראל – צריך להרגיש בטוח ואם הוא לא מרגיש ביטחון –  המדינה צריכה לטפל בזה".

אז מה יצא לנו, לפיד מבהיר כי במידה והוא יהיה חלק מהממשלה הבאה, הרי שנושא השוויון בנטל לא יעלה בשום צורה על סדר היום, ומנגד הוא ימשיך לקדם את לימודי הליבה במגזר החרדי. רשמנו.



14 תגובות

מיין תגובות
  1. 14

    מסכן מתוסכל
    יש מילה באנגלית
    MOVE ON

  2. 13

    לפיד – חנפן מגעיל!

  3. 12

    אם למדת תורה וגמרא אתה לא חסר השכלה

    שקרן – אתה ביטלת ע"י פירון למורים החרדיים את ההשכלה תורנית שנבחנו ברבנות הראשית שזה יותר קשה מ – 5 יחידות מתמטיקה.

    פתאום מספסלי האופוזיציה זה נראה לך כן השכלה?

    אם אתה חושב שאתה אמתי בא נעשה לך מבחן.

    תבטל לאלתר את ההחלטה לא להכיר בהשכלה תורנית, או עכ"פ תנסה לבטל את ההחלטה הנ"ל.

    אם לא תעשה זאת סימן שאתה שקרן!!!

  4. 11

    דוגמא מצויינת לאדם שלומד משהו מפנים ומשנה כיוון

    1. שכחתי להזדהות …..יאיר לפיד

    2. דוגמא מצויינת ל…אך ורק!!! בן אדם שמריח את ריח הכסא הגבוה של ראשות הממשלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      שלמענה הוא מוכן גם לפזר אי אלה הצהרות מפתות שאחד כמוך אכן התפתה לסוכריות שלו…. נאיבי שכמוהו…

  5. 10

    יאללה איזה חנפן… בדיוק כמו כל הפוליטיקאים מדברים ומדברים ומדברים… רוצה כותרות ואתם נתתם לו כל הכבודשמילאתם את רצונו..

  6. 9

    כמו בנט שהתחיל להתחנף לחרדים פתאום בנושא החינוך ביקר במוסדות בעלז , בש"ס ואמר הילדים החרדים שלי כמו כל ילד בישראל אז לפיד שכחת שבחרדים אין לך מקום עד שתחזור בתשובה אחרי מה שגרמת לציבור הקדוש בארץ נציגינו בכנסת עושים עבודה יפה ומתקנים מה שעשיתה

  7. 8

    מה אתם רוצים
    החכי"ם החרדים עושים לו את העבודה הם חתמו על חוק הגיוס שלא שונה מאותו חוק של הממשלה הקודמת להוציא שינוים קוסמטיים בלבד וגם אם נעצום את העיינים כמו בת היענה עובדה שאחוזי הגיוס בציבור החרדי עלה רח"ל חבל להמשיך לטמון את הראש בחול
    למשמיצים תרגעו אני לא עצניק מי שיש לו תשובות שיענה ויסביר מה ההבדל בין החוק של ממשלת לפיד לזו של גפני בקשה בכבוד בלי התלהמות

    1. זה מאוד מזכיר את בחורי הישיבות בתוכניות רדיו חילוני שמתקשרים ואומרים שהם חילונים אבל הם לא מבינים מה רוצים מחרדים ואז….. מתחיל לומדס אם כל הניסוחים הישיבתים ……….. מאיפה מגיע לך השטויות האלה אם אתה לא אילתי………….

    2. אם לפיד אומר שביטלו את זה, והאמירה הזו ודאי לא משרתת את האמירה הזו, אז מה צריך יותר מזה???
      ואם אתה לא עצניק אז לפיד הוא לא לפיד…

    3. אתה משחק לידיו של לפיד בזה שאתה מפלג ומשסע והולך נגד הוראת גדולי ומנהיגי ישראל.
      זה שגדולי ישראל מגבים את גפני – זה לא מספק אותך. רק הנתונים שהעצניקים מביאים – שהינך מצהיר שאינך מהם – זה מה שמרשימים אותך.
      אנו – אין לנו אלא דברי בן עמרם!!!!!! נקוט כלל זה בידך. וירווח לך ולשכמותך!!!!!!!!!!!

  8. 7

    כל אדם שלומד תורה ומקים מצוות יודע ש7X7=49 שהרי סופרים ספירת העומר שבעה שבועות כפול שבעה ימים בשבוע והתוצאה היא תשעה וארבעים יום